Un Petit Peu Pech!

16 oktober 2019 - Belfort, Frankrijk

Maandag 14 Oktober

Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Campertje heeft haar neus gestoten, een kras op haar bumpertje. Pleister erop en niks meer aan doen, dat repareren we wel weer in Griekenland. Mijn Griekse Adonis was wel Un Petit Peu van slag. Hij had een paaltje gemist, dat is dus gewoon Un Petit Peu Pech!

Na dit enerverende begin vertrekken we  vanaf de camping in Epinal. We gaan een stukje binnendoor via “des Ballons des Vosges”. De bergpas stijgt naar 1250 meter, het landschap bestaat uit mooie sparrenbossen en ravijnen. Boven op de hooggelegen bergweide is het uitzicht prachtig. We dalen weer langzaam af en vervolgen onze route naar het stadje Belfort. De camperplaats ligt vlakbij het centrum en we sluiten achteraan in de rij campers. We hebben Franse buren die heerlijk in de zon zitten te lunchen. Dit goede voorbeeld volgend zitten wij ook al snel aan een baguette met fromage en Un Petit Peu glaasje vin rouge.

Eind van de middag gaan we richting Centre-Ville. Door een oude poort lopen we het centrum binnen en gaan op zoek naar de beroemde leeuw van Belfort. Deze leeuw is 22 meter lang en 11 meter hoog, de beeldhouwer Frédéric Bartholdi heeft er vier jaar aan gewerkt van 1876 tot 1880. Een ander beroemd werk van hem is het vrijheidsbeeld op Liberty Island in de haven van New York.

Daarna beklimmen we de trappen van de Citadel en kuieren op ons gemak over de vestingwallen. Prachtig en indrukwekkend. We spotten ook nog een paar kleurrijke Franse vogels. Ze zijn wel Un Petit Peu bijzonder. We eindigen deze dag op een terras op het plein van het mooie Belfort.

Dinsdag 15 Oktober

De volgende morgen zitten we startklaar, Griekse Adonis start de motor en......... diesellucht. Dat is niet goed, we duiken allebei onder de camper, de diesel gutst eruit. Ohhh! Ohhh! Une Petit Peu Pech, zo te zien. Ik ga aan het bellen, ondertussen is het flink gaan regenen en zo zal het heel de dag blijven regenen. De Alarm Centrale stuurt een auto, nou daar gaat ons Campertje niet oppassen. Na wat telefoontjes, aardige lui trouwens van SOS International, komt er pas om half 4 een zware truck. Aardige mensen maar ze spreken bijna geen Engels en wij maar Un Petit Peu Frans. Maar het lukt allemaal prima.

Nou, daar gingen we dan, het meest bijzondere “autotochtje “ooit. Al het verkeer moest aan de kant, we hadden heel wat belangstelling. Ik knikte maar eens vriendelijk naar al die mensen, en ik wuifde van links en naar rechts, net als Maxima. Het tochtje duurde niet zo lang, net buiten Belfort is een Mercedesgarage. Dus nu staan we op Camperplaats Mercedes. We mogen hier overnachten, en morgenochtend zijn we aan de beurt. Un Petit Peu geduld! Maar we maken het gezellig in het campertje, eten wat en later een potje kaarten. Wat eindigt met Un Petit Peu Pech voor Griekse Adonis, want die verliest grandioos.

Woensdag 16 Oktober

Vanochtend rond 9 uur gaat de motorkap omhoog. Oorzaak van Un Petit Peu Pech de brandstofkabel doorgevreten door een marter of hermelijn. Niet pas gebeurt, waarschijnlijk al voordat wij de nieuwe eigenaar werden, en nu begaf de kabel het pas. Campertje had ook ander half jaar stilgestaan. Ze gaan onderdeel bestellen, morgen. Nou, dan hebben we nog een dagje in het mooie Belfort. Gelukkig schijnt de zon weer. We maken nog een lekkere wandeling naar het centrum, en verder chillen we hier wat op Camperplaats Mercedes. We zijn morgen pas een weekje onderweg, wat hebben we alweer veel mee gemaakt.🙉🚍🛠

1. ANGELIQUE:
    16 oktober 2019
    Ondanks alle pech toch een leuke dag mooi fort 😁🍷
  2. Corrie:
    16 oktober 2019
    Petra, weer een mooi verhaal en foto's. Wat een pech met de camper.
  3. Ineke:
    16 oktober 2019
    Petradonis, wat een beginnerservaring. Lekker touren en dan dit allemaal. Als het maar in alle rust opgelost kan worden. Slapen jullie straks lekker op. En een extra dagje struinen. Espresso'tje, bierre'tje en een vin. Goede voortzetting van de reis.
  4. Ellen Amperse:
    16 oktober 2019
    Jeetje wat een pech maar gelukkig is er iets aan te doen.
    Neem er een extra glaasje🍷op en geniet van.je avonturen. En wie kan er nu zeggen dat ze gekampeerd hebben bij Mercedes 👍😁
  5. Laura Kuis:
    16 oktober 2019
    Wat een pech, maar weer een mooi verhaal! Jullie beleven avonturen...
  6. Hannie Groen:
    16 oktober 2019
    un Petit Peu Pech is morgen weer vergeten als jullie verder reizen, maar het blijft wel spannend jullie avonturen te volgen er gebeurt van alles dus het verveelt nooit .
  7. Ineke:
    16 oktober 2019
    Wat een spannend verhaal, heerlijk om te lezen. Jammer van de pech maar dat hoort erbij lieve beide. Gelukkig komt alles goed, kunnen jullie weer lekker verder naar ons geliefde Griekenland. Rustig aan, hoop dat het hier bij blijft, tja de paaltjes staan overal Chris😉😘
  8. Arie en lijda:
    17 oktober 2019
    Weer een mooi verhaal.Beetje pech hoort erbij, komt allemaal goed.
    Grijs.
  9. Corrie Kuis:
    17 oktober 2019
    Wat jammer een beetje pech maar kan gebeuren. Gelukkig weer gerepareerd. De foto's zagen er weer mooi uit en toch nog een leuk verhaal ondanks de pech. Goede reis verder. Groetjes
  10. Hennie Kuis:
    17 oktober 2019
    Jammer van het pechgevalletje maar de rest ziet er weer prachtig uit. Veul plezier nog en kijk goed uit voor overstekende paaltjes