Vertrekkoorts!

25 juni 2020 - Waalwijk, Nederland

Donderdagavond 25 Juni

Eindelijk gaan we vertrekken. Na een veel langer verblijf in Nederland dan gepland, gaan we weer ‘on the road again’. Laatste week koortsachtig de laatste zaken geregeld en vrienden en familie gedag gezegd.

Afgelopen zondag zijn de Professor en Konny weer naar hun ‘heimat’ vertrokken. Zij blijven deze zomer ‘rund um hause’. Dinsdagochtend nog een leuke ontmoeting met mijn oudste neefje, ook een reiziger. Maar naar vijf jaar de hele wereld rond te hebben gereisd, is hij nu toch definitief teruggekeerd naar zijn moederland. Later die dag nog een uitgebreide lunch met vrienden Frankie en Patricia die de moeite hadden genomen om een Zeeuws overlevingspakket te komen bezorgen. Dat wordt smullen van de Zeeuwse Bolussen, drop en chocolade.

Tussendoor werd er gesorteerd en opgeruimd. Wat voorraad ingeslagen en nieuwe apparatuur geïnstalleerd, volgens mijn Griekse Adonis zeer noodzakelijk🙄 Bijvoorbeeld een vernuftig apparaat wat de knaagdieren de schrik op het lijf moet jagen, een zogenaamde marterafweer. Wie ons blog heeft gevolgd, weet dat we afgelopen oktober met doorgeknaagde dieselleidingen stonden in Frankrijk. Een ‘Petite Peu Pech’ hadden we toen. Ook nog een GPS ‘tracker’ om ons huis🚍 op te sporen als die gestolen wordt. Ja, stel je toch voor, dan zijn we compleet dakloos......Verder nog een Maxx Fan, om ons heerlijk koel te houden in hete 😅tijden. En het laatste hebbeding, toen was ik er ook wel klaar mee, een Daskcam, een camera die alles registreert wat er voor onze neus op de weg gebeurt.

Dus jullie zien het, we zijn er helemaal klaar voor. Morgenochtend 7 uur rijden we Camping Het Genieten af, en zetten we koers naar het zuiden. We zullen in vijf dagen naar Brindisi in Zuid-Italië tuffen. Volgende week woensdag 1 Juli hopen we aan boord te zijn van de ferry die om 13.00 vertrekt en tien uur later aankomt in ons geliefde Griekenland.

De bedoeling is dat we zes maanden in Griekenland zullen rondtrekken. Eerst een paar dagen mijn Griekse schoonmoeder zien te overleven en dan gaan we naar Thassos. Het eiland waar we bijna achttien jaar hebben gewoond. Ik ben er al vier jaar niet geweest en ben van plan het eiland helemaal opnieuw te ontdekken. En jullie kunnen het natuurlijk weer meebeleven via mijn verhalen, want ik heb altijd wel wat te vertellen zoals jullie weten.😉🙋‍♀️

1. Irma Verhoofstad:
    25 juni 2020
    Een hele goede reis gewenst en stay safe!
  2. Ineke:
    25 juni 2020
    Heerlijk verhaal weer, ja daar gaan jullie dan, eindelijk op pad. Lekker genieten van alles wat op jullie pad komt. 😎🌻🥂🍾
  3. Annie:
    25 juni 2020
    Lieve Pippie en Adonis. Heel goeie reis en hopelijk weinig pech met zoveel hebbedingen !! Chris heeft tijd genoeg gehad door Corona om het allemaal te bedenken!! Ik zal je heel benieuwd blijven volgen en zeker als jullie Thassos gaan herontdekken!!
  4. Bertje Bert:
    25 juni 2020
    Een hele mooie en veilige reis gewenst en wie weet komen we elkaar ergens tegen.
  5. Elma:
    26 juni 2020
    Een hele goede en veilige reis. Ga jullie avonturen weer volgen.
  6. Elenes:
    26 juni 2020
    Heerlijk weer on tour. Een veilige reis met groeten uit Zeeland
  7. Annet v gelder:
    26 juni 2020
    lieve Petra en chris , een heel goeie reis en geniet van alles.
    lieve groetjes annet en mario.
  8. Cor en corry kuis:
    26 juni 2020
    Een fijne en gezonde reis gewenst geniet ervan en ook Een fijne verjaardag voor je manneke, kom gezond weer terug. GROETJES dikke kus Marcel cor en corry
  9. Tonnie:
    Goeie reis. En veel plezier
  10. Hannie Groen:
    26 juni 2020
    Lieve Pip en Adonis, houdt de camper goed tussen de lijntjes en komt gezond en veilig in Griekenland aan, je pa en ma. 🚍👍🙋‍♀️
  11. Ellen Amperse:
    Een hele goede reis.
    Geniet ervan doen wij het met het lezen van jullie avonturen.

Groetjes
  12. Loes Tjeerdema:
    26 juni 2020
    Een heel goede en veilige reis!
    Geniet ervan en ik ga jullie zeker volgen! Groet uit Abcoude.
  13. Arie en lijda:
    27 juni 2020
    Een mooie en veilige reis, en blijf gezond.
    Groetjes Arie en Lijda.
  14. Wim de Keijzer:
    29 juni 2020
    Hoi Petra en Chris
    Jammer dat we jullie niet konden uitzwaaien maar we gaan jullie nu hier volgen.
    Veel plezier samen en wij hopen jullie misschien nog een keer in de toekomst te ontmoeten en weer een lekker kopje koffie samen te kunnen drinken.
    Groetjes Rianne en Wim