De Vlindervallei en een koel paradijs!

15 april 2018 - Rhodos, Griekenland

Vanochtend rond 10 uur vertrekken we vanuit Ialyssos richting de Vlindervallei. Het Petaloúdesdal ligt in de dichtbeboste Psinthosbergen. We weten al dat we de vlinders niet gaan vinden. Want de 'gestippelde harlekijn', een bijzondere vlindersoort komt alleen in de maanden juli en augustus naar de vallei om te paren. De vlinders worden gelokt door de geur van de hier groeiende amberbomen, waarvan de hars ook de grondstof is voor wierook. We brengen toch een kort bezoekje want in het dal kabbelt een riviertje dat meertjes en kleine watervallen vormt. Het was een leuk ochtendwandelingetje onder de koele bomen. Want het is warm vandaag, de 30 graden wordt wel aangetikt.

Onze volgende koele bestemming is Épta Pigés, wat zeven bronnen betekent. Er ligt een leuke bostaverne naast de bronnen en we belandden al snel op het schaduwrijke terras. Het stromende en kabbelende water geeft een heerlijke relaxte sfeer. Een Griekse salade en een glaasje en het lijkt of we in het paradijs zijn belandt. Een aantal Griekse eenden weten ons ook te vinden. Het brood en zelfs de komkommer belanden in het stromende beekje, en worden in dank aanvaardt.

Na deze relaxte lunch was het tijd voor een avontuurlijke tocht door een 186 meter lange tunnel. Blootvoets banjeren we in het pikkedonker door het enkelhoge water. Ik denk er maar niet over na wat daar in rondzwemt. Aan het einde van de tunnel komen we uit bij een klein meertje. Net een klein paradijsje! De kikkers verwelkomen ons met een luid concert en in het kristalheldere water zien we de kleine visjes wegschieten. Dit was echt wel weer een 'Gek van Geluk' momentje.

Mijn Griekse Adonis begint in te kakken. Dus parkeren we het autootje onder de dikke schaduw van wat dennebomen. Tijd voor siësta! Later rijden we op ons gemak terug naar ons hotel, waar we nog een keer in de relaxstand gaan. Daarna rijden we langs de kust naar Soroni Beach. Waar we nog gezellig in Restaurant Elena hebben gegeten, met uitzicht op zee. Het was een heerlijk dagje.

1. Hannie Groen:
    15 april 2018
    Een mooie eerste dag, tot morgen.
  2. Angelique:
    Ziet er prachtig uit !!
  3. Corrie Kuis:
    HEERLIJK!!!!!!!!!!!
  4. Anja:
    16 april 2018
    Prachtig, kan me wel voorstellen dat jullie heel veel geluksmomenten beleven :-)
    Geniet ervan!
  5. Jannie:
    23 april 2018
    prachtig mooi geniet ervan nog veel plezier