Woodstock in Gorinchem!

8 juli 2018 - Gorinchem, Nederland

Afgelopen weekend was Gorinchem weer even het middelpunt van de hippiecommunity. Het Gorinchemse Woodstock wordt dan overspoeld door de vele hippies uit de regio. Woodstock was een van de belangrijkste en bekendste evenementen in de geschiedenis van de Amerikaanse hippiecultuur en popmuziek. Het festival werd Woodstock genoemd naar de gelijkmatige plaats op een kleine 70 km. afstand die bekend stond als centrum van de toenmalige hippiecultuur.

Het Hippiefestival in Gorinchem wordt Buiten de Waterpoort gehouden, dus zondagmiddag lopen we over de vestingwal naar het festivalterrein. Het is goed druk, de muziek van de Doors komt ons tegemoet. Eerst lopen we een rondje langs alle hippiebusjes, altijd leuk om te zien, er zaten weer bijzondere exemplaren tussen. Tussendoor spot ik natuurlijk de meest vreemde menselijke creaties. Er zijn Hippie winkeltjes, waar je een Hippie-sjieke outfit kan aanschaffen, inclusief een haarband met bloemen. Dan hoor je er helemaal bij in je Hippie-look.

We lopen langs een tent waar je een reading kan laten doen. Een echte reading is communiceren met je Ziel. De boodschap van je Ziel, kan je vertellen waarom je hier bent. Pippie heeft haar eigen healer, Chrisje de Reader is altijd al in hogere sferen, twee is te veel van het goede in een relatie. Dus ik loop maar snel langs die tent.

We komen bij de tribune waar net van groep gewisseld wordt. We blijven even wachten om te zien welke band er nu gaat spelen. Doctor Hook en zijn band, de muziek was flut en Doktor Hook verloor ook nog eens zijn snor onder het eerste nummer. Toen ze daarna het nummer Jolene van Dolly Parton begonnen te spelen, begon mijn Griekse Hippie te zuchten. Niet omdat hij Dolly zo leuk vond, maar omdat hij er vandoor wilde. Nou, deze keer hadden we samen een goede reading, we zaten op het zelfde kanaal. Ik wilde ook weg.

Het was weer leuk om te zien, heel veel mensen hadden een fantastisch weekend met   Peace & Love. Ik wens jullie ook veel PEACE toe..............en de groeten van Pippie de Hippie!

1. Hannie Groen:
    11 juli 2018
    Leuk verhaal Pippie de hippie.
  2. Mo:
    12 juli 2018
    Nog wel bloemen in je haar gedaan dan? Of n nieuwe leuke outfit gekocht😂